reklama

Účastník zájazdu 1: Cesta tam...

Prvá kapitola, v ktorej sa čitateľ dozvie, čo všetko chce starostlivá matka napchať neohrozenému cestovateľovi do batoha, aký je autor vlastne gentleman a prečo je dosť blbý nápad počítať prejdené tunely. Takže, dobaliť posledné drobnosti, nasadnúť do auta a hor sa na Španielsko! So všetkým dobrým aj zlým, čo ma tam čaká...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (49)
Zdroj: www.madmyk.com
Zdroj: www.madmyk.com 

  Toto je volání o pomoc těžařské lodi Červený trpaslík. Posádka je mrtvá, zahynula v důsledku ozáření. Jediní, kdo přežili… ( Červený trpaslík - Ozvěny budoucnosti ) Ehm, vlastne nie, začínať to má takto:

 Toto je prvá kapitola pripravovaného niekoľkodielneho seriálu o mojej nie veľmi úspešnej dovolenke skrze Španielsko a Portugalsko, s krátkymi zastaveniami vo francúzskom Nice a monackom, ehm, Monaku, samozrejme aj s fotodokumetáciou (hneď od budúceho dielu ;).

 Na začiatok iba jedno malé upozornenie (pre všetých ôsmych ľudí, ktorí to budú čítať) - diely budú vychádzať nepravidelne. Presne podľa toho, ako budem mať čas prepisovať (samozrejme s komentármi a doplneniami, ak bude treba) diania okolo mňa a duševné rozpoloženia vo mne z mojho cestovateľského denníka – červeného školského zošitu 544 (+ doplnkových 15 stán, keď sa zošit naplnil...).

5.7.2007

• Rodičia sa dobrovoľne ponúkli, že ma zavezú do Bratislavy, odkiaľ máme o 16:00 odchod spred Istropolisu. ( Neviem, či ich k tomu nemotivovalo aj moje jemne hektické (z ich pohľadu) belenie sa 12 hodín pred odchodom, kedže ešte včera som bol v robote – podľa mňa je ale balenie sa na 3 týždne otázkou pár minút, presne podľa hesla – „ Čo som doma zabudol buď nie je potrebné, alebo si to po ceste budem musieť kúpiť “ – inak, všetky dodatočné komentáre budú označené inou farbou, to ja len aby sa to potom neplietlo... )

• Po odchode z bytu kričím na schodoch na mamu, ktorá práve zamykala dvere: „ Mamí, prines mi ešte ten plastový pohár! “ Cez tri poschodia sa kričí dosť debilne. Teda, ono sa kričí celkom OK, len je to trošku ťažšie zrozumiteľné. „ Čóóó?! “ „ Ježíš, jak čó?! Plastový poh-ár! Mod-rý! “ „ Dóbré!

• V aute mi mama podáva mentolový masážny gel s chladivým účinkom. „ A toto mi je načo?! “ „Veď si chcel modrý polar , nie? “ „Pohár, mami, modrý pohár ! Ten plastový, z kúpeľne. Nevadí... “, zaháňam preventívne možné explózie zranených materinských citov. „ A zobrala som ti aj odličovacie tampóny... “ „ ČOOO?! “ „ No, keby potrebuješ... “ „ Čo, myslíš odlíčiť sa? To ťa ako napadlo, prosím ťa? “ „ Takže si ich nevezmeš? “ „ Samozrejme, že NIE! Už len TOTO mi chýba do batoha... “ Mamina na mňa pozrela tým veľavravým ženským pohľadom „ Nevďačník! A vôbec, aj tak je to všetko tvoja vina! “ Cesta do hlavného mesta prebiehala v jemne mlčanlivej atmosfére... Len tatko sa uchechtával pod fúz až po Veľké Zálužie.

• Okolo 15:00 – príchod do BA

• Obed – svadobný ( keďže toto je presne na chlp ten deň, kedy majú naši výročie svadby – samozrejme som na to zabudol – gentlemansky som ich pozval aspoň na obed. V Steine si dali pizzu. „Veď si dajte normálny obed!“ „Nie, svadobnú pizzu som ešte nemala.“ Nakoniec však musel byť gentlemam aj tak tatko, pretože ja som si nechal peňaženku v batohu v aute. Dúfam, že moje deti nebudú take neschopné :D )

• V reštike som si dal pivo a po ceste na WC som stretol ( dokelu, ako sa len volá?!) kamošku z Vargaru , ako sa láduje palacinkami. Tak som prisadol a prehodili sme zopár teplých slov. ( ANIČKA, volá sa ANIČKA, ty hlava dubová! Ježiš, tá keď si toto prečíta, skončím ako pečené prasa po stredovekej hostine. A o moje kosti sa budú ruvať psi... )

• Pred odchodom autobusu – Zajkovi sa chce strašne čúrať, ale v Istropolise je zavreté. Zamietne aj využitie najbližšieho porastu ako dočasného verejného záchodu. Predsa len, obšmieta sa tu príliš veľa ľudí...

• +- 16:00 – Odchod z BA. Naložili sme veci, nastúpili do busu a vyrazili za dobrodružstvom. Hneď pri nástupe mi padla do oka jedna babenka – hmm, žeby to predsa len nebola až taká nudná cesta? Mue-he-he-he! Ehm...

• Zajko trpí... Ach, WC, WC...

• Zuzka / Marek / Mišo – sprievodcovia

• Peťo / Jano – vodiči

• Colná kontrola! WC! Zajko sa usmieva okolo celej hlavy. Áááách... Dokonca klimatizácia na záchode?! To už asi bude Rakúsko! Nechápem iba, prečo ju majú zapnutú na zohrievanie – na WC bolo preto najmenej 40 stupňov... Tak to bude asi ešte len Slovensko...

• Na diaľnici v Rakúsku nás zdržiava loď.

• Obehli sme loď - ak by sa práve vtedy niekto zobudil, určite by sa pri pohlade z okna dóóósť začudoval :D (PS: foto nie je, lebo mi práve odišli baterky. Murphy je boh! Aspoň mám konečne dôvod kúpiť si nové...)

• Sedím pri okne vedľa Vila. Prebieha povinné rýchle zoznamovanie. Zdá sa, že je to celkom dopohody chalan. PhD. študent molekulárnej biológie či kieho... Napriek tomu sme našli spoločnú reč ;)

• Kua, nuda ako svet! Nemáme karty, nič! Ale čo je super, je ten pocit, že človek ide niekam do neznáma, s neznámymi ľuďmi, nevie, čo ho tam čaká ( pravdivosť tejto vety sa následne kruto potvrdila o niekoľko dní neskôr ). Wow! Zase ale, po jednom pive sa človeku zdá všetko super ;)

• Z nudy sa zrodil najdebilnejší nápad asi celého výletu – poďme počítať tunely! (matne som si pamätal, že ich bolo okolo 20, keď sme šli minule s Davidom do Benátok. Tragický omyl toto! Viď prehľadnú tabuľku na konci článku )

• Ú, a tá babenka vedľa! Koľko má asi rokov? Hmm...

• Dialóg vypočutý v autobuse:
 „ Ako ti chutia tie oriešky?
 „ Moment, ešte absorbujem tú chuť.

Mám rád život, hlavne svoj ( hmm, tak túto poznámku v denníku celkom nechápem – buď to povedal niekto v buse, alebo ja som bol zase na chvílu prehnane optimistický )

• 22:00 – zastávka na večernú hygienu. Talianskej hajzel-babke sa nepáči, že si na benzínovo pumpovom WC účastníci umývajú zuby...

• Pozeráme Múmiu – v Taliansku už asi neplatia autorské práva... ;)

• Niekde medzi 15 – 20 tunelom padlo prvé pivo. ( Bral som si tri pivá plechovicové na cestu, tak sa mi marí... Pitný režim treba dodržiavať! )

• Počas Múmie som zaspal! Kua, teraz sa nedozviem, ako to skončí :D

• 00:10 – ako viete, že už nie ste v Rakúsku ale v Taliansku? Na pumpe nemajú kohútiky na fotobunku...

• 02:00 – nedá sa spať – niekto tu strašne chrápe!

• Zúfalé prebudenie – zobudil som sa na to, ako ženský hlas z GPS radí vodičom, kde sme a kadiaľ ísť...

 Tuna sa končia zápisky z prvého dňa. Viem, veľa toho nebolo, ale keďže mi zomreli baterky vo foťáku, veľa som ani nefotil. Aj tak nebolo čo... Ako malú útechu ponúkam aspoň prvú časť tabuľky vtendeň prejdených tunelov:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poradové číslo

Dĺžka

Názov

1. tunel

250 m

--- (Rakúsko)

2. tunel

2007 m

---

3. t

1134 m

---

4. t

1968

---

5. t

958

---

6. t

878

---

7. t

odhadom 2 km (nemal tabulu)

---

8. t

857

---

9. t

398

---

10. t

650

---

11. t

600

---

12.

350

---

13.

450

---

14.

300

---

15.

230

---

16.

140

---

17.

3345

---

18.

800

---

19.

450

---

20.

1090

--- (Rakúsko)

21.

?

--- (Taliansko)

22.

?

---

23.

?

---

24.

505

---

25.

dlhý

---

26.

aj tento je dlhý

---

27.

dosť dlhý

---

28.

dlhý

---

29.

dlhý

---

30.

dlhý

---

31.

?

---

32.

?

---

33.

krátky

---


 Hovoril som 20 tunelov? Z Bratislavy do Benátok?! Hmm, niekde sa asi stala chyba... Každý desiaty tunel sme, obdarovávaní začudovanými pohľadmi eštenespiacich účastníkov, s Vilom hlasne oslávili. Och, mladícka nerozvážnosť. Návrh na tipovačku do diskusie – v budúcom článku sa objaví dokončenie tabuľky. Kto uhádne presný počet zaznamenaných prejdených tunelov? Nedostane síce 120 miliónov, ale nejako sa dohodneme ;)

 V budúcom dieli si prečítate - dokončíme výpočet prejdených tunelov a urobíme si prehliadku celebritného francúzskeho Nice. Naozaj sa tam oplatí ísť? Všetko sa dozviete v pravý čas...


Miro 'amplitur' Zajko

Miro 'amplitur' Zajko

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  0x

     Vyštudovaný informatik a marketingový manažér. Pracuje, pretože inak by mal príliš veľa voľného času (viď foto). Momentálne v Prahe.     A dakedy tu bolo, že "závislý na dobrých knihách, dobrých jedlách, dobrých filmoch, dobrých počítačových hrách a dobrých ľuďoch (špeciálne výnimočných ženách) - jednoducho, milovník života" Tak som zvedavý, či sa niečo zmení...(kontra)produktívny kontakt:zajko(a)blog(o)sme(o)sk Zoznam autorových rubrík:  Z poetického črievkaZabíjanie voľného časuUdrelo mi do receptoraHistorický šermDo denníkaZo zeleného zošitaSpoza notebookupre Kristínkupre KatkuŠpanielsko, Portugalsko 2007NajsúkromnejšiePražské denníkyTenerife 2008Maroko 2009Kuba 2009SúkromnéSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu