reklama

Účastník zájazdu 4: do autobusoch na Madrid!

Po ešte dlhšej odmlke (nové PC šlape výborne, to len ja musím bojovať s obdobiami horúčkovitej aktivity husto prekladanými prízemnou lenivosťou) som späť so zápiskami z cestovateľského denníka. Dnešný program – Madrid a ešte kúsok Toleda odminula alebo Od umenia po pivo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)
Zdroj: www.madmyk.com
Zdroj: www.madmyk.com 


8. 7. 2007


• 7:00 – budíček
• Prebehla ranná hygiena vo forme sprchy a umytia zubov
• 8:00 – odchod do Madridu
• Po hodinovom presune sme v Madride
• Madrid – všetko po starom (pre viac info môžete kliknúť na môj spredroka článok o Madride)
• Prádo ( Museo del Prado ) je super – hlavne v nedeľu, keď sa neplatí vstupné (aj preto sme vstávali tak skoro, aby sme boli pred múzeom čo najskôr. Inak by sme čakali v rade a akútne by nám hrozilo oslepenie foťáčikmi a ušliapanie maličkými nožičkami japonských turistov)
• Pred vstupom do Práda musíte odovzdať batohy a prejdete cez detektor kovov, či pri sebe nemáte niečo (obrazom) nebezpečné. Hmm, tak preto na môj švajčiarsky švajčiarsky nožík pozerali tak prekvapene... Ale aspoň mi ho potom čestne vrátili.
• Tie renesančné obrazy v (nad)životnej veľkosti majú niečo do seba ;) S poschodiami klesá aj vek umeleckých diel – zistil som, že čo nemá aspoň 400 rokov, to ma nedokáže osloviť. Pfu, dúfam, že sa to vzťahuje IBA na obrazy :D

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Vstup do Práda - takéto rady uvidíte, keď neprídete skoro ráno - (c) Roberto 2006


• Galéria moderného umenia kráľovnej Sofie ( Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia ) je stavba haluzná nielen formou, ale i obsahom. Ešteže je (stále) nedeľa a ani tu sa preto vstupné neplatí.

 Galéria moderného umenia - mám taký pocit, že vstup je aj tak z opačnej strany ;) - (c) Tomáš 2007


• Zistil som, že môj mozog nie je stavaný na chápanie moderného umenia. A že sme sa snažili ho pochopiť! 10 minút sme dumali nad obrazom 4x5 metrov pofŕkaným červenými bodkami, ale čo chcel tým autor povedať – tak na to sme neprišli... (teda, okrem rôznych invektív na adresu autora a krátkom pojednaní o očividne klesajúcej kvalite hašišu)
• A Picassova Guernica , povedzme si pravdu, tiež nestojí za veľa... Vraj sa na ňu niekedy dokonca kupovali špeciálne lístky, ale toto je momentálne zrušené. Neviem si celkom predstaviť tie návaly umeniachtivých pozorovateľov...
• Jediným plusom tohto svätostánku (kacírskeho) umenia bol interaktívny pavilón. Ok, a ešte tretie a štvrté poschodie. Tie boli totiž pre verejnosť uzavreté ;)
• Ozaj, a pred (alebo po, toľko umenia ma nejako rozhádzalo) týmto moderno-umeleckým humbukom sa časť účastníkov bola pozrieť aj na poblíž stojacej železničnej stanici Atocha ( Estación de Atocha ) – jej botanická záhrada je vraj krásna. Hmm, kde v prdeli som ja zase bol?!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Atocha - kto by to bol povedal, že vo vnútri takého škaredého monštra je niečo také krásne?! - (c) Tomáš 2007


• Metrom sme sa previezli na Sol (tak tomu vravíme my – cestovatelia, pre ostatných je to Puerta del Sol ;), kde okrem El Kilómetro Cero (Nultý kilometer) nič nie je. Pokračovali sme na Plaza Mayor , kde sa naša dovtedy viac-menej organizovaná skupinka rozpadla.

 Update 2007 - socha Filipa III. Španielskeho na Plaza Mayor sa konečne neskrýva za lešenie


• Ja som šiel so sprievodcovským triom ku kráľovskému palácu a ku katedrále. Katedrála bola ale zatvorená (omša?) a keďže sme boli strašne hladní, palác s jeho zbierkou zbraní sme preplánovali na poobedie. V cestovnom itinerári som mal ešte dopísanú návštevu egyptského chrámu ( Templo de Debod ) v Madride. (Nič z toho som samozrejme už nestihol! Fotky sú preto z minulého roku. A to som sa do Madridu už nechcel vrátiť... Zase ale, oplatí sa tam ísť len kvôli tomuto? Ále, veď keď bude cesta okolo... ;)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Templo de Debod - (c) Tomáš 2007


Kráľovský palác - Palacio Real de Madrid (2006)

 Záhrady

 Nádvorie

 A pohľad cez stieľňu

 Výklenok v hradbe! Akurát pre sochu! Akurát pre moju! No konečne Umenie! Ehm...


• Po polhodinovom blúdení , kedy s teplotou stúpala aj suma, ktorú som bol ochotný dať na obedné menu (ustálila sa na 15€, ale ak by sme po tom slnku behali ešte chvíľku, oddelím sa od sprievodcov a bezohľadne (bez ohľadu na ceny) zapadnem do prvej klimatizovanej reštiky)

Katedrála - Catedral de la Almudena (2006)






• Nakoniec sme vošli do Múzea šunky ( Museo del Jamón ). Tam sme čakali ďalších 20 minút, ale nakoniec sme si dali menučko za 10€, čo je na reštauráciu za rohom Puerta del Sol výborná suma. (rada budúcim účastníkom – všetky reštaurácie v Španielsku sú medzi 13:00 – 15:00 beznádejné obsadené obedujúcimi domácimi, takže treba ísť skôr, neskôr alebo trpezlivo čakať ;)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Raj pre mäsožravcov! (upozorňujem, že cena ja z minulého roku ;)


• Po obede som chcel pokračovať vo vytýčenom pláne, ale keďže nám celý obed trval jeden a pol hodiny (a to bol ešte na lokálne pomery dosť krátky obedík, ale 6 hladných Slovákov na tradície nehľadelo a nebyť vrodenej šuchtavosti domorodcov, po jedle by sa zaprášilo za niekoľko minút ;) , šlo sa so sprievodcami do Retiro Parku ( Los Jardines del Buen Retiro pre domasedov :P). Síce som mal vlastnú mapu a Madrid už celkom poznám, zákerne sa mi vybil telefón a iná časomiera nebola k dispozícii.

Z potulky po Madride

  Cervantesov monument na Plaza de España

  Puerta de Alcalá

  Palacio de Comunicaciones

  Plaza de Cibeles

  Neptúnova fontána

 Júúúj, aj takýto obchodík tam majú! A čo tam predávajú? Blbé handry... ;)


• Prešli sme do El Retira , odmietli 0,33 plechovicu piva za 4€ a šli na bus. Od vodičov som si hneď kúpil 2 pivá, ktoré sa pili ako voda ;)

El Retiro bongo akcoška - leto 2006

 Ako sme sa tak s Robertom v tom lete dvetisícom šiestom motali po parku, zastavili sme sa na pivo pri soche Alfonza XII. Čo sa tam zomlelo si môžte pozrieť a vypočuť na nasledujúcich fotkách a videu:


 Ťažká pohoda sa začína meniť...

 Prichádzajú divné indivíduá a nesú divné nástroje

 Zrazu je z indivíduí dav o počte aspoň 50 hláv a rovnakého počtu bubnov! A ľudia sa dávajú do tanca...

 ... a pojašeného pojovania.

((retiro))

 Skvelá atmosféra! Milujem španielsku dušu! (hlavne, keď je pekne zabalená ;)

 Po dvoch hodinách som bol stále ako očarovaný a iba veľmi nerád som odchádzal...


• Prišli sme do kempu a keďže nie som hladný (viď obed – ako predjedlo dusené hríby, potom ryba so zemiakmi, melón a pivo), momentálne ležím na bruchu na dlážke v kuchynke / práčovni a v zásuvke po odpojenej práčke nabíjam telefón a dopisujem denník. Kua, sedem á-päťkových stránok a ruka ma bolí tak, že sa už hádam ani piva nenapijem...
• Dopísal som zážitky z Toleda a Madridu.
• V kempe je aj bazén, ktorý mal byť podľa bubákov zadara, ale vraj vstup po novom stojí 4,7€! Cena sa nedala zjednať ani pol hodinu pred zatvorením! To sú mi teda obchodníci toto...
• O 21:00 sme vyrazili z kempu na bus do Toleda. Zmeškali sme ho o 15 sekúnd a tak sme museli šlapať pešo. Esteže je to kúsok (odhadom tak 2-3 kilometre)
• Na moste San Martin ( Puente de San Martín ) sme vytvorili tieňové BUBO.

 BUBO ;) - (c) Zuzka 2007


• V Tolede sme si dali pivko v krčmičke „ Pod stromami “ (pracovný názov, vysvetlím neskôr). Objednali sme si „ grande cerveza “, čašníčka pípla „“ a s úsmevom nám priniesla malé pivo... Hromdotoho! To čo je toto?! A za 2,2€.
• Počas popíjania a pojedania tapas (čipsy a nejaké divné slané veci k pivu neskutočne hnusnej chuti) nás poctivo častovali zbytkami svojej večere vtáčiky hniezdiace na našom strome. Mňa osrali 4x.

 Osraná parta :D


• Po dopití sme sa preto plynulo presunuli do ďalšej krčmy. Ešte predtým sme však objavili internetovú kaviareň, kde Marek poslal správičku na Bubo fórum, že ešte žijeme.
• Ďalšiu otvorenú krčmu sme našli až na hlavnom námestí. Malé pivo za 2,4€ so šikovnými starými čašníkmi, ktorí ale trpeli výrazným nedostatkom – k stolu sa vracali s periodicitou jedna otáčka za hodinu, čím výrazne prerobili ;)
• O polnoci sme počuli ohňostroj (aj včera bol - čo tu furt oslavujú?!) a pred jednou sme vyrazili späť do kempu. Po ceste som si ešte cvakol nočný Puente de San Martín.
• V kempe som sa osprchoval a po tých dvoch malých pivách padol do spacáku ako zabitý.

  Puente de San Martín v noci - paráda!



 Ďalšia časť zavedie našich cestovateľov do namape ale stratenej krajiny krásnych ľudí ale škaredých žien a výborného vína – nevína. Áno, po vstupe do iného časového pásma sa ocitneme v Portugalsku! Je libo nočného kúpania v ľadovom Atlantiku? Tak nech sa páči...


Miro 'amplitur' Zajko

Miro 'amplitur' Zajko

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  0x

     Vyštudovaný informatik a marketingový manažér. Pracuje, pretože inak by mal príliš veľa voľného času (viď foto). Momentálne v Prahe.     A dakedy tu bolo, že "závislý na dobrých knihách, dobrých jedlách, dobrých filmoch, dobrých počítačových hrách a dobrých ľuďoch (špeciálne výnimočných ženách) - jednoducho, milovník života" Tak som zvedavý, či sa niečo zmení...(kontra)produktívny kontakt:zajko(a)blog(o)sme(o)sk Zoznam autorových rubrík:  Z poetického črievkaZabíjanie voľného časuUdrelo mi do receptoraHistorický šermDo denníkaZo zeleného zošitaSpoza notebookupre Kristínkupre KatkuŠpanielsko, Portugalsko 2007NajsúkromnejšiePražské denníkyTenerife 2008Maroko 2009Kuba 2009SúkromnéSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu