reklama

Hrdinovia zoči-voči ihle

A krásny deň je za mnou. Včera večer som ukecal sestru, aby šla so mnou darovať krv. Vstali sme teda okolo siedmej a v polospánku (každé vstávanie pred obedom je pre mňa nevýslovným utrpením – a to niekedy obedujem okolo tretej) sme sa dopravili na transfúznu stanicu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu
(zdroj: http://www.hi-ho.ne.jp)

 Všetko prebehlo v pohode. Prišli sme, vyplnili sme dotazníček ( nie, nemal som sexuálny styk s iným mužom; nie, nebol som v trópoch; nie, netransplantovali mi očnú rohovku ani tvrdý štep pleny mozgovej a podobné perly), napili sa čaju a pojedli niečo z pripravených keksíkov a duševne sa tak pripravili na príchod Prvej ihly . Maličká ihlička do žilky pravej ruky a pár kvapiek krvi putovalo do laboratória. To len pre istotu, či sme v dotazníčku neklamali.

 Teta doktorka skontrolovala teplotu, tlak a pochválila sa čajom. Súhlasil som, bol výborný. Sladučký. Pripomenul mi čaje, ktoré nám varili v pionierskych táboroch. Teta doktorka sa nad tým iba pousmiala.

 Dal som si teda ešte jeden pohárik a vybral som sa hore po schodoch. Na ich konci bola miestnôstka s niekoľkými ležadlami. A na nich zopár ľudí. Niektorí usmiati a niektorí poblednutí. Veru, nie každý dokáže svoje obavy (či STRACH ?) zamaskovať úsmevom.

 Ľahol som si na ležadlo a duševne sa pripravil na príchod Druhej ihly. Milá mladá teta s veľkou ihlou sa na mňa usmiala, prehodili sme zopár slov a ja som sa duševne pripravil. Svoj strach som zamaskoval úsmevom. Druhá ihla (a Prvá už vôbec) nebolí. Len je to taký divný pocit. Niečo cudzo kovové sa dobýja do vašej žily. Kiežby to radšej bolelo...

 Ale vrecúško je o chvíľu plné. Divný pocit sa však nestratí. Len ho nahradí pocit ešte divnejší. V dnešnej dobe čoraz zriedkavejší. Radosť z dobrého skutku? Šťastie? Nesebeckosť? Neviem. No bolo to krásne. Chvíľu som veril, že tento svet môže byť lepší. Chvíľu...

 Počkal som na sestru. Pololežala na lehátku a ani ona sa neusmievala. Ja som pobehoval po miestnôstke a všetko fotil ako blázon. (Fotky niesu, pretože môj telefón dnes odmietol spolupracovať s notebookmi či inými mobilmi – alebo naopak?) Medzitým sa sestra pozviechala. Ja som ju priebežne zásoboval pionierskym čajom.

  Na prvé darovanie krvi ma nahovorila práve ona. Potrebovala doprovod, keďže jej priateľ práve nemohol. Tak som ráno vstal a hybaj do nemocnice. A zostal som zahanbený. Moja mladšia sestra! A má viac odvahy ako ja... A nebola sama! V čakárni vtedy vypĺňalo dotazníky alebo chlipkalo čajík niekoľko mladých dievčat. Vzájomným podpichovaním si dodávali odvahu. Robili to výborne! Nielenže v ten deň darovali krv, ale namotali aj mňa. Na druhý deň som sedel na tej istej lavičke opäť. S pohárikom čaju a dotazníkom v ruke.

 Sestre sa prestala točiť hlava a pomaly sme odišli. A dostala ma jej veta „Dnes mi bolo najmenej zle zo všetkých razov.“ Vtedy som pochopil. Nieje hrdinstvo prísť a odísť akoby nič. Ona vedela, že jej bude zle. A predsa išla. Predsa pomohla. Niekomu celkom neznámemu. A možno niekomu z vás...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

* * *

 PS: A prečo ten krásny deň? Teda, okrem tohto? V škole som spravil skúšku za 1. Vyjednal som si tému diplomovej práce. So spolužiakmi sme si dohodli spoločnú akciu na piatok. V stredu sa ešte stretneme na koncerte Fleretu. A pol cesty domov som prespal a v druhej polovici som zjedol čokoládu. Celú. Teraz sedím za počítačom, dopisujem tento článok a počúvam Nohavicu. Potom ešte chvíľu pogamesím a pôjdem spať. No nebol to krásny deň?

Miro 'amplitur' Zajko

Miro 'amplitur' Zajko

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  0x

     Vyštudovaný informatik a marketingový manažér. Pracuje, pretože inak by mal príliš veľa voľného času (viď foto). Momentálne v Prahe.     A dakedy tu bolo, že "závislý na dobrých knihách, dobrých jedlách, dobrých filmoch, dobrých počítačových hrách a dobrých ľuďoch (špeciálne výnimočných ženách) - jednoducho, milovník života" Tak som zvedavý, či sa niečo zmení...(kontra)produktívny kontakt:zajko(a)blog(o)sme(o)sk Zoznam autorových rubrík:  Z poetického črievkaZabíjanie voľného časuUdrelo mi do receptoraHistorický šermDo denníkaZo zeleného zošitaSpoza notebookupre Kristínkupre KatkuŠpanielsko, Portugalsko 2007NajsúkromnejšiePražské denníkyTenerife 2008Maroko 2009Kuba 2009SúkromnéSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu