reklama

Vydesený

Vydesený som zrazu zostal. Ako malý chlapec na veľkej povale. Tento článoček som si napísal skoro pred dvoma mesiacmi (presne 29. augusta). Normálne je to jedno, ale tento dátum je pre ďalšie pokračovanie príbehu dôležitý...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (78)
Zdroj: www.caseyconroy.com
Zdroj: www.caseyconroy.com 


 Desím sa neúprimnosti. Desím sa zabitého času, ktorý trávim s prázdnymi ľuďmi. A kolegov by som za to ich tristokrát denné " Hi, how are you?" niekedy vážne zabil. Bez srandy. Ako sa mám?! Koho to dnes zaujíma, prosím Ťa?! Mám sa zle, bolí ma duša, ak to už musíš vedieť. Desím sa tvojej láskavosti, ktorá mi aj tak nemôže pomôcť!

 Desím sa práce, ktorá mi napĺňa len bankový účet. Čo s tými peniazmi?! Načo sú mi, keď ich nemám s kým míňať? Charita? Pche, dávno neverím. Postupovať v kariére? Stále vyššie? Načo?! Niet komu do rúk ružu vložiť... Nastav lakte – tak to robia všetci! Ja neviem. Nechcem. Nemôžem...

 Desím sa lásky, ktorá mizne. Desím sa dňa, keď sa ráno zobudím ako starý plešatý a tlstý muž vedľa starej vráskavej ženy. Desím sa toho trápneho ticha… Desím sa toho zvyku, ktorý tu zostal ako trpká karikatúra lásky. Každý deň rovnaké slová. Každú nedeľu slepačia polievka. A perkelt s haluškami. Tiež nie pre dušu. Desím sa oddelených spální, tej temnej priepasti medzi posteľami, na dne ktorej leží to krásne spoločné, prekryté hrubou vrstvou obviňovania, nezáujmu a hnusu.

 Desím sa seba. Mám 26 rokov a ešte som žiadnej žene nepovedal, že ju milujem... Ani tým, ktoré si to zaslúžili. Úbohé? Áno. Desím sa prázdnych rečí (och, nekameňujte ma hneď, vy pravoverní, nevravím, že " Milujem Ťa" sú prázdne slová – aj keď dnes už príliš stratili na hodnote…). Desím sa prázdnych fráz, vyšitých na srdiečkach plyšových zvieratiek madeinchina . Tej umelosti, ktorá sa medzi nás vlieva, zabalená do lacného purpurového plyšu a molitanu. Desím sa úbohosti, v ktorú veria všetci zúfalci...

 Desím sa stereotypu. Desím sa predstavy hypotéky do konca života, pravidelnej letnej a zimnej dovolenky. Desím sa šťastnej rodinky zo seriálov a propagačných materiálov developerov. Desím sa obyčajnosti. Desím sa bezmocnosti. Desím sa nenávisti. Desím sa budúcnosti. Aj svojej sebaľútosti. Desím sa tých svojich troch sĺz.

 Desím sa svojho strachu. Že nedokážem zbaliť batoh a odísť na trek okolo sveta. Že neviem čo chcem. A neviem ani, čo nechcem. Desím sa bolesti – svojej i iných. Desím sa svojej zbabelosti.

 Desím sa ľudí. Dobrých i zlých. Zlých, keď ku mne prichádzajú so zlým úmyslom i dobrých, ktorí ma opúšťajú. Desím sa samoty, prázdnoty vo mne aj vôkol mňa. Desím sa odmietnutí. Desím sa nepochopenia. Desím sa Vás…

* * *
 29. augusta bola streda, skoronachlppresne mesiac po mojom návrate zo Španielska. No a v piatok 31. augusta som si zavolal šéfa a bez prípravy (aby som si to nakoniec ešte nerozmyslel), som naňho vybalil: " Dávam výpoveď. " Chudák chalan, skoro spadol zo stoličky...

 Prečo ľudia odchádzajú? Neviem. Som už dosť starý a múdry na to, aby som za sebou nepálil mosty. To ani nechcem.

 Desím sa odchodov, nie preto, žeby som od niečoho (niekoho) utekal. Dúfam práve, že idem k niečomu novému. Bolo somárovi dobre, šiel sa na ľad kĺzať , vravieva moja babka. A ja nepotrebujem robiť piruety. Na začiatok mi stačí, keď si nerozbijem hubu...


Miro 'amplitur' Zajko

Miro 'amplitur' Zajko

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  0x

     Vyštudovaný informatik a marketingový manažér. Pracuje, pretože inak by mal príliš veľa voľného času (viď foto). Momentálne v Prahe.     A dakedy tu bolo, že "závislý na dobrých knihách, dobrých jedlách, dobrých filmoch, dobrých počítačových hrách a dobrých ľuďoch (špeciálne výnimočných ženách) - jednoducho, milovník života" Tak som zvedavý, či sa niečo zmení...(kontra)produktívny kontakt:zajko(a)blog(o)sme(o)sk Zoznam autorových rubrík:  Z poetického črievkaZabíjanie voľného časuUdrelo mi do receptoraHistorický šermDo denníkaZo zeleného zošitaSpoza notebookupre Kristínkupre KatkuŠpanielsko, Portugalsko 2007NajsúkromnejšiePražské denníkyTenerife 2008Maroko 2009Kuba 2009SúkromnéSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu