reklama

Tenerife - Úvodné cestovateľské trable

Celé to najprv vyzeralo ako dobrý nápad - kúpim nejaké tie letenky, prenajmem nejakú tú izbu v nejakom tom hosteli a pobehám nejaké tie zaujímavosti na nejakom tom ostrove. Blahoslavení chudobní duchom, pretože nevedia čo činia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Zdroj: simbolosdecanarias.proel.net
Zdroj: simbolosdecanarias.proel.net 

simbolosdecanarias.proel.net" author=" " /> 6.9. 2008

6:37 – autobusového času – odchod z NR! Konečne! Bo tento týždeň, čo som bol doma, som získal asi desať nových šedivých vlasov. Takže už mám prvých desať...

* Po včerajšku som vôbec rád, že som vstal – prišli strýkovci, aby našim pomohli so stavaním kuchyne. Vychlastali svadobnú pálenku (veru, Šveco to už má za sebou), moje 4 pivá, ale kus roboty sa spravilo – viac, ako za posledné 2 mesiace, čo už to prerábajú.

  Tres amigos - Števo, Jojo a môj tatko

  Valika & Peťko v zátiší so šrobovákmi


Večer som sa zbalil, dohodol s tatkom, že ma ráno hodí na stanicu a o jednej konečne zaľahol (akože som ešte pozeral nejaký ten nemecký remake daVinciho kódu – nič moc, ale hrala tam celkom pekná herečka. Hmm, asi to nebola Nemka ;) ).

7:52 – kua, stojíme na Bajkalskej! Keď mi zas ujde bus o 1 minútu, na porazí!

8:00 – odchod busu po expresnom zakúpení lísku (nejaký trtko predo mnou tam vyplakával, že ako sa on preboha dostane do Gabčíkova, keď mu tam nič nejde?! Pešo, ty múdry! A vôbec, pál do preč, ja fičím na letisko! )

8:12 – Rakúsko!

8:34 – na nejakej roli ( otcova roľa?) sú čajky – jú, more je bližšie a bližšie!

9:00 – letisko

9:15 – kde doprdele je SpanAir checkin?!

9:20 – po prehľadaní celého Schwechatu som sa nakoniec spýtal Austrian Airlines týpka. A vraj si mám spraviť check-in sám a významne ukázal hlavou na podivuhodnú skupinu bankomatov, okolo ktorej bezradne pobehovala japonská delegácia.

9:25 – Zajko zvládol check-in! Sic s ľahkou dopomocou sympatickej tety v červenom, ale letenky sú v ruke!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

  Poletíme, poletíme...


* Po checkine som o desať kíl ľahší a o desať kíl spokojnejší. Až doteraz to prebieha celkom hladko. Otázka je, čo tu budem robiť do 12:10, kedy mám boarding time (hmm, naloďovanie? Nástup na palubu ?)

* Inak, na letisku je krásny chaos, biznismeni stresujú a objímajú tašky s notebookmi, dovolenkárske deti obiehajú okolo nervóznych rodičov po geosynchrónnych dráhach a pred-letušky sa pred-strojene na to všetko usmievajú. Pohodovú náladičku jemne kazia iba zamračení ujovia policajti ledabolo sa operajúci o samopaly, ktorí by sa skôr hodili do kolumbijskej džungle ako na medzinárodné letisko. Ale aj taký je dnešný svet...

9:34 – ale začínam byť hladný – tá včerajšia večera pozostávajúca z polky melóna a dnešné raňajky – krajec chleba, kúsok studenej kuracej pečienky a 2 kúsky melóna bol, zdá sa, slabý základ.

* Aj by som si pospal, 4 hoďky bolo tiež sakramentsky málo... Kurnik, nemajú tu niekde nejaký hodinový hotel?!

* Ešte k nákladom:
- letenky VIE - TNF - VIE - 12 600 Sk
- bus NR – BA – 120 Sk
- bus BA – SCHW – 210 + 30 batožina

11:00 – v rámci zabíjania voľného času som sa bol prejsť po letisku (heh, veď ten SCHW je také pidiletisko, skoro ako v Janíkovciach ;) ) objavil som BILLA-u a konečne našiel východ k autobusom, aby som nemusel ako minule prejsť pešo pomaly až do Viedne a všetky kopce zjazdiť po zadku. V obchode som si kúpil sendvič a liter bio-džúsu (~ 4E). A konečne sa ozvali z domu! Na to, že sme sa dohodli s tatkom, že ma ráno hodí na stanicu o šiestej, to je určité oneskorenie :) Ale dúfam, že sa aspoň tatko vyspal (hmm, po včerajších výkonoch – čo mi pripomína, že si musím od Šveca vypýtať ešte ploskačku tej svadobnej domoviny, keď mi ju už včera vypili ;) )

* Ešte mi aj Gate ( Odletovisko ?!) zmenili! Z G62 na B38! A potom nestrať sa...

* Heh, ale mamičku som potešil – buď jej zavolám až z Tenerife, alebo si to pozrie večer v správach. Bo toto je taký istý let, ako naposledy skončil v efektnej ohnivej guli . Veru, takto si svojich 15 minút slávy teda vôbec nepredstavujem!

11:15 – idem sa teda očekovať

* Hmm, som sa hodil jemne do stresu, keď som si spomenul, ako som sa check-in oval naposledy do Madridu – to sme skoro zmeškali lietadlo. Tu ale pohodička, nikto nikde. Tak som si vybral blonďavú tetu a vyložil pred ňu svoj poklad. V podobe zmuchlaných euráčov, dokladov, kľúčov a opasku (skoro mi spadli gate, a to mám M-ká! Možno je už načase prestať s chudnutím ;) ). Prešiel som cez bráničku, ktorá však nespokojne zapípala. Vtedy som sa potešil – teta blonďavá pribehne a ošacuje ma! Trt! Teta blonďavá zodvihla obočie a už aj pribehol vychrtlý chalanisko a a niečo na mňa spustil po nemecky. Keďže moja nemčina skončila ešte na gympli pri „ Ein bier, bitte!“, odovzdane som zdvihol ruky a nechal sa skontrolovať. Doprdele aj s politickou korektnosťou!!! Keďže som mal vrecká prázdne, opäť pípať nemalo čo a tak ma chlapík s divnou iskrou v oku prepustil. Kurnik, začínam ho podozrievať, alarm spustil naschvál :D

12:11 – krása! Posunuli mi let z 12:55 na 13:15! Dúfam, že z Madridu na Tenerife to stihnem! Jáj, komplikuje sa nám to trošku... Aspoň že to Prokletí sa zdá byť ako celkom dobrá kniha.

12:21 – Heh, tak som si skontroloval ďalšiu letenku – z Madridu sme mali odletieť podľa e-ticketu o 17:25, ale na letenke mám 16:55. Tak toto bude o chlp!

12:28 – Záhada sa vyriešila – to je boarding time a nie odlet! Ale aspoň som pokecal s milou tetou odbavovačkou (a že to už aké asociácie vyvoláva toto, že „ odbavovačka “?! ;) )

* Ale strašnú srandu mám z jednej Blávačky – už hodinu telefonuje a také kraviny rieši, že už mám celý jazyk dohryzený...

* Som zdebilnený z toho miešania angličtiny, nemčiny a slovenčiny. Celé mi to ešte čeština prebíja. Pochytím ďalších pár španielskych slov a doma sa už ani nedohovorím...

12:34 – „ Jú, už aj nám kónečne dóšou áutobus! Músim kónčiť mója! “ néznama Blávačka :D

12:48 – It's boarding time !

13:11 – sedím v lietadle. Sedadlo 6A, krásne pri okne a ani krídlo nemám pod sebou! Zase si oči vyočím! Síce už som do Madridu letel, ale ten pocit – krása, milujem lietanie!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mierne kopcovitý terén



(fotky z roku 2006, keďže som si šetril miesto na ostrov ;) )


* A celkom pekná baby sú tu! Bože! Začínajú sa mi páčiť Nemky?! To už je aké zlé?!

* Ok, prehovorili – sú to Maďarky. Jedno lepšie ako druhé :)

13:55 – občerstvenie – štvrťka sendviča a pomarančový džús. Ale aký! Don Simon ! Konečne!

* Aj kávičku nám naliali! No super podnik toto! :)

15:00 – tak som sa vyzul. Dúfam, že teraz zo stropu nevypadnú tie kyslíkové masky :) Inak nuda, pohodička – týmto tempom knihu prečítam ešte dnes.

15:10 – MORE! Tohto pohľadu sa hádam ani nedá nabažiť!

Dik móre...



(fotky z roku 2006 - detto)


15:15 – tak som si prelistoval firemný časák – nič moc. Maďari sa tu fotia ako blázni, ale veď keď som ja letel prvý krát, tiež som mal pol giga fotiek ľavého krídla :)

16:15 – dostali sme cukríky a začíname pristávať. Super, tie monotónne mraky ma už začínali nudiť.

* Jú, vlietavame do mrakov! Lepšie ako na kolotoči!

* Jó, Španielsko – červená zem, žltá tráva, mestečká s námestíčkami, domčeky s bazénmi a neodmysliteľný futbalový štadión! Proste Španielsko... ;)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Španielsko



(fotky z roku 2006 - detto detto)


* Ej, ale fajne skackáme! Tak žeby predsa tie večerné správy?

16:25 – ladné pristátie. „ Houston, Eagle (ehm, Zajko) has landed!

* Ježiš, tá ich angličtina je hrozná! To už viac rozumiem po španielsky :D

16:45 – po rýchlom a zbesilom presune, ktorý neumožňoval omyly, som našiel odletové gate D54 a to, čo písali na maličkých obrazovkách, je pravda – let JKK 5088, smer Tenerife, má posunutý odlet. Mám to potvrdené aj od vyplašenej sympatickej španielky – 45 minút! A vraj keď sa stane nejaká zmena (vymenia gate alebo tak), vraj dá vedieť. No super. Veď načo robiť veci jednoducho... Proste Španielsko... Tak hurá do čakania...

* Kašľať na čakanie, idem sa prejsť po letisku.

* Heh, tie maďarky idú do Lisabonu. Preboha, čo tam?!

17:13 – ach jo, pobehal som všetky dostupné obchody (hmm, Chivas Regal 12 ročná v akciovom regále za 25E? Zaujímavá cena...) a ani voziť sa na pohyblivom chodníku nie je taká zábava, ako by sa na prvý pohľad zdalo... Jediná zmena na oznamovacej tabuli je, že zo 17:51 sa odlet prekladá na 17:57. Čo to lietadlo celé prestavujú?! Otváram Hobbits ...

18: 03 – a opäť posúvame – vraj na 18:05. Prečo tomu nijak neverím? Kurnik, keď to takto pôjde ďalej, knihu dnes dočítam... No celé zle, ťahať hore-dole 500 strán mŕtvej váhy...

18:05 – oficiálne oznámenie hroznou angličtinou – o 10 minút budú nové informácie, let má stále meškanie. A ja som písal Manfrédovi, že že prídem o 21:00 do La Orotavy . Keď už nezoženiem bus, tak to šete len potom bude sranda! Jaksi taxi...

18:40 – ďalšie oficiálne hlásenie. Asi, pretože viac som rozumel španielčine ako angličtine – čiže skoro vôbec (a to v robote bojujem s indickými a singapurskými akcentmi!). Ale všetci majú odovzdaný výraz v tvári a čakajú. Takže hádam skutočne poletíme. Kua, o 19:00 som už mal byť na ostrove a nie ešte len odlietať z Madridu! Ešte to bude zaujímavé ... ;)

* Kua, zavolám Manfrédovi? Alebo až z TN?

18:45 – hurá, boarding !!! Ľudia sa opäť usmievajú, niekto si tu dokonca spieva „ Halelujah “!

18:52 – sedím v lietadle. Konečne! Čo ešte ale neznamená, že hneď aj poletíme...

* Sedadlo 21A. Sic pri okne, ale medzi krídlom a motorom. Čo je dosť naprd. A zase nemám pred sebou grcací sáčik! Sic som ho zatiaľ ešte nikdy nepotreboval, ale je to taký talizman :) Tak som ho čmajzol z vedľajšieho sedadla. Ja som pripravený, možeme letieť!

19:00 – ok, volal som s Manfrédom. Celkom milý chlapík sa to zdá byť. Veď aby aj nebol, keď mu hneď medzi dverami šupnem 100 euráčov! ;)

19:05 – WTF?! To ten let bude trvať 2 a pol hodiny?! Veď mal trvať 1 hod 50 min! To čo letíme cez Prahu?! Porazí ma...

19:10 – štartujeme! Halelujah !

* Hmm, tak ešte nie, nasleduje povinná spartakiáda s bezpečnostným pásom a kvetináčovými maskami.

19:20 – tak žeby teraz? Jáj, ale žhaví chalan motory jak Šumacher! No nakopni tú kraksňu! Jó, rolujeme!

19:25 – kua, kam až ten kretén roluje? Do Barcelony?! Ešte chvíľu a môžeme lietadlo naložiť na trajekt na TN! Keby viem, tak idem hneď busom...

19:28 – hurá, tak už nás stoporil! Síce mu to trvalo jak dôchodcovi v noc Diamantovej svadby, ale predsa! Téééneri-féééé...

* Ale hučí to tu jak vo vetrieske...

* Keď dobre počítam, tak na ostrove sme o 22:00. Ešte potom nájsť batožinu (verímä, verímä) a nejaký ten bus (podľa Manf. by ešte niečo malo ísť - to už až tak neverímä, ale hádam domorodci a zdomorodení rakúšania vedia, čo robia).

* Celé zle, dole sú mraky, takže nevidím na more, a ešte ani občerstvenie tu nie je! Ani ten kúsok suchého sendviča, čo minulý let. A kupovať si niečo od týchto hadov, keď máme 2 hodiny meškanie a oni ani mú ani bú?! No iste! Jéj, ale na TN si dám nejakú večeru! Ak tam teda bude niečo ešte otvorené...

* Ďalšie namakané hlásenie po španielsky. Kurnik, možno horíme a ja som jediný, kto o tom nevie...

* A teraz tu predávajú SpanAir suvenýry! To kde sme – v lietadle tisícky metrov nad morom alebo v umelohmotnej kačici na jarmoku?! Môžem si za 5E vystreliť zo vzduchovky krepovú ružu? Ts, ts, ts – som konsternovaný...

20:30 (asi, keďže nemám hodinky a telefón je vypnutý) – to vážne este poletíme hodinu a pol?! Porazí ma . Zase.

* Stále žiadny ostrov nadohľad.

* ďalšie hlásenie, tentoraz aj s anglickým extraktom – niežeby to nejako pomohlo – rozumel som iba coca-cola light, cerveza a ladies and gentlemen... Zúfalé, začínam sa obávať svojho pobytu ...

20:35 (asi) – dostali sme nejaké pivo – Cruzcampo light, menos calorías . Nechutí to zle, ale akože bezkalorické pivo? To kde sme?! Žiadne pivné pupky? Sodoma-Gomora!

* A fakt, 100ml = 28Kcal! Brr! Hmm, alebo žeby sa to v kolektíve ujalo? Asi ťažko – ofrajerkovaným pupky nevadia a mne už padajú gate aj tak :)

20:40 – klesáme?! Tan na TN je vraj 19°C. Žeby sme to nakoniec stihli na 21:00? A tam by malo byť o 1 hod menej, takže super čas!

* Kua, to blbé pivo pení jak Persil v jacuzzi...

* A vôbec, jedným pivom si ma nekúpia!

* Krídlo nám bliká ako vianočný stromček , klesáme, ale ostrov nikde nevidno. Už viem, ako vznikol námet na LOST.

* Ešte nám rozdali cukríky (vyžreboval som si Sminty, ktoré aspoň trochu vylepšili pachť po tom pive)

20:45 – ďalšie hlásenie s anglickou verziou a s informačnou hodnotou ako kipu pre pestovateľa feferóniek. Začínam ich ignorovať. A zhasli svetlo! Ale keď nepanikária domorodci...

* Všetci na pravej strane čumia do prava a niekam ukazujú, tak dúfam, že je to TN a nie horiaci motor. Pretože náš pilot nejako zbesilo kľučkuje, ako hráč Carmageddonu , ktorý sa zameriava na kočíky s nemluvňatami a dôchodcov. Nerád by som skončil ako epizódna postavička blbého USA seriálu.

20:50 – jú, svetlá na konci tunela! Verím, že je to TN! Kua, alebo je tu o hodinu viac a je tu už 22:00? Bo tu majú nejakú tmu.

* A zhasli nám svetlá úplne. Ok, idem sa kochať...

21:00 – Tenerife! Prvý dojem: tma...

21:00 TNT (Tenerifského času) – super, takže je ozaj 21:00 miestneho času! Teraz už len dumám, či je ten odlet 02:55 TNT alebo CET. Ale to sa bude riešiť operatívne... ;)

* Inak, nikde žiadny nápis, že „ Welcome to Tenerife“ alebo tak, to čo je toto za noname letisko?! Som vôbec na TN?

21:11 – niečo pípa, asi nám polezie barožina. Teraz už len dúfam, že nezostala v Madride.

* Prvá várka vyložená, môj batoh zatial nikde.

21:15 – my precious is here ! A šup na bus!

21:55 – tak mi ten hnusný POSLEDNÝ bus zdrhol o pár minút! S postarším anglánom (učiteľom angličtiny na univerzite) sa skladáme na taxík - každý po 15E (pretože bus do La Orotavy už žiadny nejde, ako nám povedal nevrlý šofér iného spoja).

* Na taxíky treba čakať pekne v rade a až keď vám nejaký taxík pridelí ujo v oranžovej veste, môžete sa naložiť (inak vyvoláte „ pozdvyžení “ vo svojom bezprostrednom okolí, ako sa to podarilo nám :) )

* Taxán bola Škoda Octavia a chalan si to šinul po diaľnici 150 km/h. Len som pleštil oči...

23:10 – s Manfrédom sme sa stretli – milý týpek. Zajtra s ním a kolumbijčanom a tromi nemcami idem hneď na nejakú túru. Na sever ostrova. Za 25E. No nekúp to! Okrem nich sú v hosteli ešte traja Poliaci. A ja som sa bál, že tu budem sám.

* Manf. som doplatil 90E za ubytko (5 nocí x 20 E za vlastnú izbu)

* Bude to ale náročné, bo Fran (náš učiteľ salsy z Prahy, pôvodom tenerifčan) síce tvrdil, že domorodci vedia v pohode po anglicky, ale podľa Manf. vôbec. Tak sa pozriem, ako prebieha učenie španielčiny v reálnom živote.

* Idem sa teda osprchovať, pojesť kukuričného chleba s Karičkou . ( Zurich ma poučil, že túto základnú kombináciu sa oplatí voziť všade aj takým odporcom paštikárenia , ako som ja), niečo ešte poplánovať podľa podľa cestovného poriadku, čo som si vypýtal na autobusovej stanici, presunúť budík z 5:25 na 8:00 a spať.

* Ale aj tak je to haluz, že som tu ;)

* A nemci chcú zajtra robiť barbecue. No to sa zase sepálime...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V hosteli




23:15 – hanba jak svet! Veľký cestovateľ si nepriniesol zubnú pastu a mydlo! Sic sa môžem vyhovoriť, že som si to chcel kúpiť v obchode a kvôli meškajúcemu letu sa nedalo, ale hanba aj tak!

* Teraz sem prišiel ešte ďalší týpek – chalan z Malty. Ech, mať tak lepšiu pamäť na mená!

* Hodil som sprchu a skoro ma porazilo (štvrtý krát dnes) – tiekla iba studená! Sic mám tréning z Prahy, no nečakal som to. Zážitok to bol zaujímavý – taký, osviežujúci. (Na druhý deň mi povedal Manf., že som si mal inak nastaviť vodu. Odvtedy som sa sprchoval iba v dolnej sprche – to už čo je, aby som musel 10 minút nahatý maturovať s nejakou páčkou? :) )

* Aj umývanie zubov bez pasty je sranda :) Tak teraz ešte prežúvam nejaké tie profesionálne Orbit mikrogranule ...

0:15 – Nemci a Kolumbia to zabalili. Nejako skoro. Či sa im minulo pivo a sangria? :)

* Povrtám sa ešte chvíľku v tej mape busov a odpískam to pre dnešok aj ja. A zaľahnem. Do postele. Normálnej postele. Žiadny gauč (keďže doma na posteli mám vyložený obsah polovice kuchynskej linky), žiadne slnko pražiace cez nestiahnuté žalúzie (ku ktorým treba krkolomne preliezať cez stôl a kuchynskú lavicu z ex-vybavenia) a hlavne žiadny yorkshire oblizujúci vám nos o siedmej ráno! Brú noc!

* Kua, to som zapísal 19 A5 strán?! To mi ten zošit dlho nevydrží...


 V pokračovaní putovania po tomto malebnom ostrove sa čitateľ dozvie niečo o jeho histórii, pozrie sa na domy vytesané do skaly a do pralesa z doby predľadovej, okúpe sa na jedinej tenerifskej pláži s bielym pieskom a nakoniec ugriluje 2 obrovské steaky. A sľubujem, že také ukecané to už nebude ;)

Intené PS: ďakujem facebookovej fanúšičke Eliške (za motiváciu) ;)


Miro 'amplitur' Zajko

Miro 'amplitur' Zajko

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  0x

     Vyštudovaný informatik a marketingový manažér. Pracuje, pretože inak by mal príliš veľa voľného času (viď foto). Momentálne v Prahe.     A dakedy tu bolo, že "závislý na dobrých knihách, dobrých jedlách, dobrých filmoch, dobrých počítačových hrách a dobrých ľuďoch (špeciálne výnimočných ženách) - jednoducho, milovník života" Tak som zvedavý, či sa niečo zmení...(kontra)produktívny kontakt:zajko(a)blog(o)sme(o)sk Zoznam autorových rubrík:  Z poetického črievkaZabíjanie voľného časuUdrelo mi do receptoraHistorický šermDo denníkaZo zeleného zošitaSpoza notebookupre Kristínkupre KatkuŠpanielsko, Portugalsko 2007NajsúkromnejšiePražské denníkyTenerife 2008Maroko 2009Kuba 2009SúkromnéSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu